Küçük ve orta ölçekli işletmeleri kapsayan kobiler bir ülkenin sanayi ve iş hayatının temel öğesini oluşturmaktadır. Günümüzde tüm ülkeler küçük ve orta ölçekli sanayinin güçlendirilmesine ve onların rekabet güçlerinin arttırılmasına yönelik yeni arayışlar içerisine girmişlerdir. Bu arayışlara çözüm getirebilecek stratejilerden biri büyüme stratejileridir.
dinamikkobi.com.tr'nin haberine göre; Büyüme stratejileri iki şekilde uygulanmaktadır. Birincisi; var olan işin tanımını değiştirerek uygulanacak olan büyüme stratejisidir. İşletmenin ürettiği mal ve hizmetlere yeni mal ve hizmetlerde bulunması ve faaliyette bulunduğu pazarlara yeni pazarlar eklemesi, mevcut üretim ve operasyon faaliyetlerine yenilerinin eklenmesi şeklindedir. İkincisi; Var olan işin tanımını değiştirmeden, faaliyetlerin hızını ve etkisini değiştirerek büyüme stratejisidir. İşletmenin var olan ürünlerde kullanım geliştirmeleri yapması, yeni pazara girmeden, var olan pazarlara daha etkin girişimler yapması, kapasitesinin arttırılması şeklindedir.
Büyüme amaçları işletmelerde farklı şekillerde kendilerini göstermektedir. İşletmeler imkânları doğrultusunda rakip işletmeleri satın alma yoluna giderek veya bu işletmelerle birleşerek büyüme sağlayabileceği gibi, faaliyet alanlarını farklılaştırma, yeni pazarlar arayıp bulma gibi çeşitli stratejiler belirleyerek de büyüme yoluna gidebilirler. Belirsizliklerin ve çalkantıların arttığı günümüz iş dünyasında büyümeyi gerçekleştirmek ve sürdürmek, değer yaratıcılığı, çeşitlendirme, şirket birleşmelerine ve satın almalara gitme, servisleri mükemmelleştirme, dayatmaları kırma ve sanal değer zincirinden yararlanma gibi yetkinlikler gerektirmektedir.
Her firma büyümek için kurulur ancak bazıları bu hedefe ulaşabilir. Hedefin gerçekçi olması ve şirketim tüm birimlerince algılanması ve kaynak kullanım hedeflemesi başarının anahtarıdır. Değişime daha iyi hazırlanmış, yeni pazarlara açılan ve gelecekte de başarısını sürekli kılan esnek bir kurum olabilmek; stratejik yönetim anlayışını benimseme ile kısa ve uzun vadeli stratejilerin belirlenmesi süreçlerinden geçmektedir.